Handboek kinderen met Down Syndroom op de basisschool

Handboek kinderen met Down Syndroom op de basisschool

Gedurende het schooljaar 2016-2017 heeft een groep van leerkrachten, onderwijsassistenten, IB-ers, orthopedagogen en directeuren van PlatOO en OBS Helmond hun kennis en ervaring met kinderen met het Syndroom van Down gedeeld en vergroot. Dankzij het PlatOOlab, waarin het projectplan Down Inclusive is ingediend en toegekend, hadden we extra tijd ter beschikking om dit schooljaar de doelen van dit plan te behalen.

Een van deze doelen was het vergroten van onze kennis en deze kennis overdraagbaar te maken voor anderen. We hebben hierbij gebruik gemaakt van onze eigen expertise, maar ook van externen. Eén van de resultaten is dit “handboek”. Het kan eenieder helpen die aan de vooravond staat van het toelaten van en/of het werken met een kind met Syndroom van Down in de reguliere klas.

Wij zijn na een jaar veel kennis en ervaring rijker en genieten nog elke dag van de (sociale) rijkdom die deze kinderen in onze scholen brengen.